Det sitter lite "lull lull" på denna, har inte sån koll på hur mycket som är bytt till värre saker.
Men det sitter på 760cc, factory b pipe, adventtändning, impeller, intag osv osv...

Nesam skrev:Ser ut att var en trevlig maskin,hoppas du kommer trivas här och med
jetski åkandet givetvis.
Nesam skrev:Det bör vara 64X om du har den cylindern,bör inte
funka så bra med dom andra.
Sitter det verkligen original gasare på den?
En ADA topp och ett par större gasare vore nog inte
fel.
mr.turbo skrev:Jag skulle köra 35 cc domes 1,4 squish ,vad har du för curve set i adventen? står på boxen,
så kan man titta på kurvorna på deras hem sida o se vilka som ligger i din box, man för välja när man beställer den ny. 85 mm borr = 771cc 84,25 = 757,7 cc
FeaS skrev:mr.turbo skrev:Jag skulle köra 35 cc domes 1,4 squish ,vad har du för curve set i adventen? står på boxen,
så kan man titta på kurvorna på deras hem sida o se vilka som ligger i din box, man för välja när man beställer den ny. 85 mm borr = 771cc 84,25 = 757,7 cc
Jag hade redan beställt en ada med 38cc domes, har bara 98 octan i närheten. Läste mig till att det skulle va dom då. Vad ska jag ha för squish till dessa domes tro? Prata med förra ägaren och det ska vara 760 kit. Jag som mindes fel. Ska kolla upp curve set någon dag här. Hur justerar jag squishen med ett sånt här topplock då, iom att det är oringar istället för packningar? Samt behöver jag verkligen använda girdle kit? Är väll kanske ingen nackdel att använde det, men ändå.
mr.turbo skrev:FeaS skrev:mr.turbo skrev:Jag skulle köra 35 cc domes 1,4 squish ,vad har du för curve set i adventen? står på boxen,
Jag hade redan beställt en ada med 38cc domes, har bara 98 octan i närheten. Läste mig till att det skulle va dom då. Vad ska jag ha för squish till dessa domes tro? Prata med förra ägaren och det ska vara 760 kit. Jag som mindes fel. Ska kolla upp curve set någon dag här. Hur justerar jag squishen med ett sånt här topplock då, iom att det är oringar istället för packningar? Samt behöver jag verkligen använda girdle kit? Är väll kanske ingen nackdel att använde det, men ändå.
38 cc domes ger ca 185 psi, en original 701 topp ger 200psi på en 760 cyl ,om du har en 701
topp på kommer du få mindre komp med 38cc domes ,men ett fint squish band. det är inga problem att köra 35cc på 98 med b-pipe .Squish bandet justerar du antingen genom att svarva
bandet i domesen eller tjokare/tunnare cylinderfots packning i bland kan man få plana cylindern uppe på om det är aldeles förstort.Det sänker kompet lite med högre squish ,svarva bandet
sänker bara ca 50% mot tjockare cylinderfot .Cylindern håller nog med b-pipe utan grindle stag
Men med en dry pipe spricker cylindern efter ett tag vid cylinderfots bultarna ,de är mycket tyngre än b-pipen, men det är för det ingafel med grindletopp o b-pipe.
Återgå till Maskinerna här på Forumet
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst