slita bort orginal mattan som är tejpad orginal ej limmad vilket jag tror är en fördel iaf
när man ska ta bort den,Ett tips andvänd en glasskrapa av metall funkade kanon.
Sedan tog jag bort små resterna med aceton kemiskt ren mycke gnuggande vart de,
men till slut sken det =)
Då var de dags att sätta in rondellen lite nervigt men började med litet hål och gjorde större
och större så det inte skulle bli för stort, Nesam var förbi också innan han drog till solen
skönt med lite moraliskt stöd när man ska dissikera
Ett hett tips är mini slipen från Biltema för 169:- funkade kanon att skära och slipa med.
När ena sidan var kvar så var de ju bara att mäta sig fram och göra lika stort hål så
slapp man skära så många gånger.
Riktigt nära avgasröret på högersida var de som tur visste jag de så jag var riktigt försiktig.
När jag skulle passa in footholdsen tyckte jag de glipade lite mycke så jag pratade med Bo på
http://www.Customski.dk där jag köpt dom och han var super hjälpsam och jag fick många bra tips/tack för de,
Jo då sa han att man fick lov att slipa lite på footholdsen för att de skulle bli bra och
efter mycke slipande och passande så vart de bra.
Nästa lite skrämmande grej va när jag limmat fast footholdsen och epoxin aldrig härdade
så efter lite googlande så verkar det som att allt är riktigt vad jag förstog så kan det ta 7 dygn i 20 gradig värme för dom bästa och långsammaste epoxin. (de hörde visst ihop)
Och värmen var avgörande så nu är det ett el element som håller 25 grader.
Och nu har det gått 5 dygn i 25 gradig värme och är inte igenom härdat än på tjockaste stället men då är det ca 5mm tjockt hoppas att det är ok/ Bo ?
Jag har tejpat in footholdsen i maskeringstejp för att skydda mattan från fogskum som jag ska spruta in bakom
footholdsen bara limmet härdat.
Jag har borrat uppifrån och nere där man har foten där ska det tryckas in skum
Återkommer till limmning av matta senare