Har nu fått hem min Kawasaki SXI PRO med en jättemotor. Motorn är en 3 cylindrig 1100cc som ändast har gått 25 timmar. Nej.I denna stund jag skriver så har jag ej prov kört den. Men jag har startat den och OJ vilken ljud och kraft i gasen.
Ni kan hitta filmer om denna jetski på Youtube. Denna jetski är tillverkad i Danmark. Jag kommer att lägga ut flera bilder som ej är tagna i ett mörkt garage inom kort.
Bilagor
Senast redigerad av jetski 24 oktober 2009, 18:47, redigerad totalt 1 gång.
http://www.pixbox.se/usr_show_id81634_page0_order1.html -------------------------------------------------------------------------- Yamaha Xl 700-02 Superjet SN 722 Superjet SN 701-----Såld Superjet SN 650-----Såld Superjet SN 650-----Såld Kawasaki 300
Trågiga nyheter om denna jetski. Fick höra att den ligger just nu på botten av en sjö i Värnamo trakten. Killen som har den kommer nog inte att plocka upp Jetskin (ligger på ca 10 meters djup). Som jag förstod det så körde de slut på bränsle och då de skulle simma in med Jetskin så sjönk den.
Någon som kan Dyka ? Kanske en gratis Jetski med en sju helvetes motor.
Vet man exakt vart den ligger kan det ju vara läge för en bärgning, annars är det inte äns värt att fylla flaskorna. Jag bärgare en vespa, som gått genom isen, från 24m djup. Väldigt spännande.
De är väl självklart att man ska försöka få upp skiten, kan ju inte lämna den bara ! Tala om vart den ligger så fixar jag de där själv nån eftermiddag, om jag får behålla den vill säga!!
Glada nyheter. Fick se att de bärgat denna Jetski och att den ligger ute på blocket för försäljning . Undrar hur länge den låg i vattnet innan den fiskades upp ???
Och nu var den borta från blocket, såld på mindre än ett dygn.
Nää det var inte jag eller kompisen som köpte den men vi var intresserade
_________________________________ Kawasaki SXI PRO 750 mod Kawasaki JS300 x 2 ... för utlåning/uthyrning + 2 renoveringar Kawasaki X2 "flatdeck - 750" projekt Kawasaki Xi 750 motorrenovering
En Jetski kompis har köpt denna Jetski. Efter att kört den ska han nu sälja den igen pga han klarade ej av att köra den. Tung och kraftfull !!! Killen om ägde den fick betala 10 000sek för att plocka upp den från botten. När han fick upp den så hade motorn gått åt skogen så han beställde en "fabriks ny" motor för 25000sek. Denna skiftades av Yamaha center i Helsingborg. Undra vad det kostade ? Sk ta bilder och lägga ut dessa Inom kort.