hej jag har en kawasaki sxr 800 som är årsmodell 08 men den är inte körd förän jag köpte den för en månad sedan. jag har bytt lite saker på den och har tänkt byta lite mer men är som sagt helt ny på detta så behöver lite hjälp med vad jag ska byta. detta är vad jag har bytt:
1 x R&D 800 SXR Pro Series Race Plate
1 x R&D 800 SXR Stealth Aquavein Scoop
1 x Solas 800SXR KP.DF.13.22 Pitch Impeller
2 x Tau Ceti Pro Series Air Filter 1.5inch Tall
2 x Tau Ceti Billet Filter Adapters (800 SXR - AD-I40-11)
1 x Riva Quick Drain Kit (Kawasaki quick drain kit BS41)
nu till mitt problem, jag har tänkt köpa en wet pipe en bilge pump och ett lightend flywheel och en frogzskin för att täppa igen luftintaget på framsidan. jag har varit med i ett amrikanskt forum som jag har frågat mig runt lite men jag vet inte riktigt allt vad dom menar när dom skirver på engelska så hade hoppats på att någon vänlig själ här kanske hade lust att hjälpa mig.
om jag byter till en wet pipe så behöver jag tydligen borra upp någonting till 80 mm men jag vet inte vad? hörde att man kanske kunda byta till 650 nozzle istället för att borra men vet inte riktigt vad som menas med det. sen så ska man ju tydligen fixa "enlarged pump fittings" 1/4" NPT X 1/2" Barb fitting vad är det för något? and also switch to a 2.0 needle seat assembly instead of the 1.5 (stock)? skrev någon men vad menar han med detta? sen funderar jag även på om jag behöver flow control valve? tacksam för hjälp om någon har lust eller ork med alla mina frågor :)