Skydive skrev:Hej!
Först vill jag bara börja med att tacka er MASSOR för att ni bryr er! Det är just sånna som ni på forum som gör det möjligt för en annan att hålla på med det här!
Just ja, det sitter öppna filter på! Inte vidare vanligt att bestycka om efter sånt kanske...? Någon som har råd om hur det går till?
Då gör jag följande:
1. Komp prov
2. Kollar stigning
3. Förgasar koll - Tjuvlyft
4. Kolla tändningen
5. Bestycka om förgasaren. Bänkning?
Förutom detta så är tanken att riva motorn och byta ut diverse lagar och visuellt se över prylarna. Kolvarna skall även bytas om de ser schletna ut.
Hade ju vart kul att få ordning på grejerna och kanske köra en tävling i framtiden!
Massa tack igen!
Professorn skrev:V-Force korgar och reeds är väl bäst men man behöver ju som sagt andra korgar. (dyrt)
Boysen reeds (komposit) är väl att kolla upp, passar original korgarna. vet ej huruvida tillgängligheten är? återförsäljare?
Skydive skrev:Professorn skrev:V-Force korgar och reeds är väl bäst men man behöver ju som sagt andra korgar. (dyrt)
Boysen reeds (komposit) är väl att kolla upp, passar original korgarna. vet ej huruvida tillgängligheten är? återförsäljare?
Att ens hitta orginal reeds verkar svårt... Det ända som verkar finnas är V-force reeds, kanske återförsäljarna bara vill tjäna stålar...!?
Hur som helst, åter till oljudet. Kan någon här analysera det jag skrev och göra en bedömning om det är något jag missat att kolla? Något mer som bör bytas för säkerhets skull när man ändå är på G?
Tacksam för alla imputs!
Tuffe skrev:Översättning till svenska: :D
Vi har haft några SX-R som saknade ett stift i vevaxeln. Det är en nål i en aluminiumring i mitten av vevaxeln inte var mont. från fabriken.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster