Har haft lite problem med Jetskin sedan jag köpte den, se först denna tråden: viewtopic.php?f=13&t=2078
Efter det fick jag ju igång den om man matade länge på startmotorn och gav fullgas. Det blev kört lite grann denna dagen.
Då vi skulle köra 2 dagar efter varandra lät jag jetskin stå under natten på grunt vatten.
På morgonen såg jag att det hade blåst upp och blivit lite högre vågor.
Det jag inte visste var att jetskin inte var tät fram så minst halva motorutrymmet var fullt med vatten.
Motorn plockades ut och ner i delar och en komplett motor packningssats köptes in. Förgasaren plockades också ner och rengjordes på vatten mm.
Det vi upptäckte när vi plockade ner motorn var att den inte var hundra tät vid insuget vilket säkerligen gjort den svårstartad tidigare.
Nu är allting på plats igen och när jag skall provstarta "orkar den inte dra runt motorn med ordentlig kraft, som om kompressionen blivit för hög?!? Pluskablarna blir ordentligt varma efter bara några sekunders startförsök. Har kopplat förbi start reläet och det blir ingen skillnad.
När jag lyfter bort ett stift så snurrar startmotorn på som vanligt och tänder ena cylindern.
Vad skall jag göra?
Det hör till saken att jag trodde även startmotorn lagt av så jag köpte en ny..... tyvärr var inte det felet.
Nu är jag villrådig, hur går jag vidare