Hej
Har haft en JS550 liggandes som jag köpte för några år sedan som jag skruvade ihop och testade för första gången.
Hade allmänt svårt att starta den i verkstan, fick ändra choken och köra på starten en längre stund innan den startade men då den startat kändes bra så det var bara att testa den i vatten.
Starta upp och varmkörde före så den skulle vara lättstartad men väl i vattnet var den omöjlig att starta, fick starta den på brygga och sedan dra ner den i vattnet men väl där så gick den som den skulle tyckte jag.
Men jag noterade att det kom inte så mycket vatten ur utloppet från motorn på sidan samt att det var mycket vitrök hela tiden.
Så förmodligen läckage någonstans i avgaserna skulle jag tro men kan det göra att den blir svårstartad, även på land?
Eller kan det läka i toppen/cylindern (spricka) som gör att den blir svårstartad och vitröker?
Tänkte den skulle gå lite sämre då den var så svårstartad men jag tyckte den gick helt okej, jag vet att Kawasaki kan vara svårstartad och primer är att föredra men jag tror inte så här svårstartad ... eller?
Någon som har erfarenhet och kan tipsa vad det kan bero på?