Tjabba,
Det är så att jag är jäkligt orolig för min sxr som råkat ut för ett litet missöde.
Ska försöka förklara vad som hänt så kort och gott jag kan nedan.
Jag hade vart ute och kört en sväng en vardagskväll, allt var toppen, fint väder varma kläder och en väl fungerande jetski...
Stressad som jag var när jag kom hem så ställde jag av vagnen på parkeringen och bad farsan rulla in den garaget, för att återkomma dagen därpå och tvätta av den och spola ur den.
Jag kommer till garaget nästa dag, rullar ut maskinen, pluggar i vattenslangen och slår på vattnet.
Jag märker efter en stund att det inte rinner nå vatten från avgasröret... Då ser jag till min förskräckelse att morsan/farsan har pluggat in en trasa i pipan för att den inte skulle rinna ut vatten i garaget dagen innan.
Jag rycker ut trasan illa kvickt och det forsar givetvis ut vatten.
När det sedan var dags att starta upp maskineriet var den helt omöjlig. Tog ut stiften och där ser jag till min förskräckelse VATTEN. Kör den på startmotorn utan stift en stund, torkar av/eldar ur stiften, monterar stiften och försöker starta. Upprepade processen 3 ggr och den startade till sist, gick lite knackigt på tomgången en kort stund men sedan verkar den gå normalt igen...
Är det tekniskt möjligt att det letat sig in vatten i cylindern via förstoppningen i avgassystemet?
Behöver jag oroa mig för några permanenta/framtida skador eller att den skär ihop totalt???!!!
Eller är det fine så länge den går som den ska och vattnet är väck?
Tack på förhand.
/Orolig jetski ägare